Unitat 3. Els textos personals. El predicat
OBJECTIUS
1. Conéixer els trets i els gèneres més rellevants dels textos personals.
2. Representar situacions orals en què practicar el lèxic bàsic de les relacions familiar.
3. Repassar les regles d’accentuació.
4. Identificar el predicat d’una oració.
5. Diferenciar els diversos tipus de verbs: atributiu i predicatiu.
6. Distingir els diferents tipus de predicats: nominal i verbal.
7. Identificar i corregir els barbarismes més habituals.
8. Distingir els diferents fenòmens de contacte de llengües.
9. Establir les diferències entre els textos personals i la literatura autobiogràfica.
10. Distingir entre literatura autobiogràfica i literatura en primera persona.
11. Aproximar-se a l’obra de Josep Pla com a principal representant de les narracions autobiogràfiques en la nostra literatura.
12. Aprendre a definir conceptes.
13. Conéixer i aprendre a utilitzar correctors automàtics.
CONTINGUTS
Continguts conceptuals
· Els textos personals: definició i gèneres. M
· El lèxic de la família. M
· L’accent gràfic. M
· El predicat: tipus de nuclis i tipus de predicats. M
· Els barbarismes: definició i equivalències. M
· La variació lingüística. F
· Conseqüències de les situacions de llengües en contacte. F
· La literatura autobiogràfica. F
· Tècnica per a definir conceptes. M
· Els correctors automàtics en línia. M
Continguts procedimentals
· Identificació dels textos de caràcter personal i diferenciació dels diversos gèneres que en formen part. M
· Representació de situacions orals relacionades amb la família. M
· Classificació de les paraules segons la posició de la síl·laba tònica i ús correcte de l’accent gràfic. M
· Identificació del predicat i distinció de tipus de predicats. M
· Identificació dels barbarismes en un discurs. M
· Reconeixement de les diferents situacions de contacte de llengües. F
· Distinció entre la literatura autobiogràfica i la literatura en primera persona. F
· Aplicació de la tècnica de definir conceptes. M
· Investigació dels correctors automàtics disponibles en la xarxa. M
· Saber redactar textos de carácter personal
Continguts actitudinals
· Respecte per les diferents opcions sexuals. M
· Empatia per les persones que viuen lluny del seu país. M
· Valoració de l’escriptura com un mitjà d’autoconeixement. M
· Actitud crítica enfront de situacions de discriminació lingüística. M
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada