VALENCIÀ 2n ESO

VALENCIÀ 2n ESO

dimecres, 10 d’octubre del 2012

TEMA 2. L'ARGUMENTACIÓ. EL SUBJECTE


Unitat 2. L’argumentació. El subjecte

OBJECTIUS
1.          Aproximar-se a les característiques dels textos argumentatius: estructura i tipus d’arguments.
2.          Representar situacions orals relacionades amb el centre d’ensenyament.
3.          Conéixer les regles d’apostrofació i del guionet.
4.          Aprendre la funció dels signes de puntuació.
5.          Identificar el subjecte de les oracions a partir de la regla de concordança.
6.          Classificar manlleus segons la seua procedència.
7.          Conéixer la forma que adopten en la nostra llengua alguns dels manlleus més usats.
8.          Aproximar-se a la realitat lingüística europea i sobretot de l’estat espanyol.
9.          Conéixer les característiques principals dels assajos i saber identificar-los.
10.      Aproximar-se a l’obra de Joan Fuster, com a representant de l’assaig en la nostra literatura.
11.      Descobrir la tècnica de redacció a partir d’un mapa conceptual.
12.     Explorar l’ús de neologismes en els mitjans de comunicació escrits.


CONTINGUTS
Continguts conceptuals
·           Els textos argumentatius: estructura, tipus d’arguments i gèneres. (M)
·           Lèxic específic de l’àmbit escolar.  (M)
·           Els signes de puntuació, l’apòstrof i el guionet. (M)
·           El subjecte: definició i estructura. La concordança.  (M)
·           Els manlleus o préstecs. (F)
·           La realitat lingüística a Europa i a l’estat espanyol. (F)
·           L’assaig: definició i característiques. L’obra assagística de Joan Fuster. (O) 
·            Redacció de textos a partir d’un mapa conceptual. (M)
·           Els neologismes en els mitjans de comunicació. (F)


Continguts procedimentals
·            Identificació del tema i de la tesi d’un text argumentatiu. (M)
·           Diferenciació dels diferents tipus d’arguments que es poden usar
per a defensar una tesi. (F)
·           Representació de situacions orals relacionades amb el centre d’ensenyament. (M)
·           Aplicació de les regles d’apostrofació i del guionet. (M)
·           Ús adequat dels signes de puntuació.  (M)
·           Identificació del subjecte d’una oració.  (M)
·           Identificació del nucli i els components d’un sintagma nominal subjecte. (M)
·           Classificació dels manlleus segons l’origen. (F)
·           Identificació de l’assaig com a gènere transmissor d’idees i reflexions. (O)
·            Tècnica per a redactar un text argumentatiu a partir d’un mapa conceptual. (O)
·           Recerca de neologismes en els mitjans de comunicació. (F)


Continguts actitudinals
·            Reconeixement de la igualtat de sexes i respecte als drets fonamentals de la dona. (M)
·           Interés per integrar els companys nouvinguts al centre.  (M)
·            Respecte per la diversitat lingüística a l’estat espanyol.  (M)
·            Respecte envers les idees i les aportacions dels companys en la realització de debats
o treballs en grup. (M)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada